Chcete se stát realitním makléřem nebo prodat svou nemovitost bez asistence realitní kanceláře? Dnes vám přinášíme pár tipů, jak při prodeji nemovitosti postupovat. Hned v úvodu vám můžeme prozradit, že budete potřebovat spoustu trpělivosti a neobejde se to ani bez nějaké té investice.
Příprava nemovitosti na prodej
Úspěšný prodej nemovitosti je multioborovou záležitostí. Kromě marketingu a obchodních dovedností potřebuje prodejce nemovitostí ovládat také psychologii, která pomáhá nejen při samotném uzavření obchodu, ale i během přípravy nemovitosti na prodej.
Právě ta je jednou z velmi důležitých součástí prodeje, a to ať už je vaše nemovitost v jakémkoliv stavu.
Tzv. homestaging dovede v rukou zkušeného profesionála jakoukoliv nemovitost vizuálně přeměnit ve splněný sen o dokonalém bydlení. Homestaging však není rekonstrukce, které se při prodeji nemovitosti ve většině případů alespoň v základech neobejdete.
Samozřejmě nemusíte prodávat jen zrekonstruovanou nemovitost (byt před rekonstrukcí naopak může vzbudit zájem u lidí, kteří si chtějí vytvořit bydlení do posledního detailu podle svých představ), ale budete potřebovat provést alespoň základní opravy a úklid. Opadaná omítka, neudržovaná zahrada nebo zrezlá vana – to všechno může cenu nemovitosti zbytečně snížit.
Poté, co nemovitost připravíte na prodej, můžete přejít k samotné inzerci, marketingu a při troše štěstí i k úspěšnému podpisu smlouvy.
Marketing nemovitosti
Marketing nemovitosti je téma na samostatnou knihu. Zvlášť v dnešní době existuje spousta způsobů, jak vzbudit zájem – o nejmodernějších způsobech prodeje jsme psali například v článku Chcete prodat nemovitost dobře a s větším ziskem? Nepodceňujte realitní marketing.
Jednou z nejdůležitějších věcí je nepodceňovat kvalitu fotografií a videoprohlídky – k tomu je ideální mít po ruce profesionálního fotografa a kameramana.
Podobně důležité jsou i informace, které v inzerátu uvedete.